• Blogg

2014 > 04

Vi har kört backträning vid två tillfällen. Ena gången var det i en brant backe där vi jobbade i högt tempo, under ca 20 sek. Gick/joggade ner och tre varv. Sedan tränade vi i en lite flackare backe där det var mer fokus på teknik och bra löpsteg. I går träffades vi i Vidingsjö och det var en strålande vacker morgon. Valde en backe som gav oss båda delarna. Den sista delen var riktigt brant och där fanns alla möjligheter att ge det sista. Det är ofta det där lilla extra som ger resultat och effekt. Våga ge lite till när du tror att du inte orkar mer. Tjejerna visade att det är glädjen som är den mest betydelsefulla i träningen. Det är en så god och glad stämning att vi glömmer hur trötta vi är. Jag är glad över allt varje medlem delar med sig av. Jag ser glöden i ögonen och hur flera har inspirerats till att komma i gång med löpningen. På torsdag firar vi in våren tillsammans genom att jogga, köra löpskolning och tävla i frågesport - tema löpning såklart.

Läs hela inlägget »
Så här glada blev tjejerna för Svenskt Kosttillskotts produkter. TACK! Aminosyror för bästa uppladdning och protein för återhämtning och uppbyggnad. Så här glada blev tjejerna för Svenskt Kosttillskotts produkter. TACK! Aminosyror för bästa uppladdning och protein för återhämtning och uppbyggnad.

I kväll träffades 14 glada tjejer i Trädgårdsföreningen. Vi joggade oss varma i trappor och andra uppförsbackar. Sedan körde vi styrka genom parövningar. Det blev 9 st övningar där vi jobbade igenom hela kroppen.
Skottkärran, crunch med rotation, triceps, biceps och axelpress med kompisen som motstånd. Benpress, finnen mm samt en final med rusher, benböj + hopp samt utfall, armhävningar och high jacks.
Jag ville inspirera till bra styrkeövningar att kunna göra med kompisen efter löprundan. Så underbart härligt att kunna träna på olika sätt utomhus nu när våren är här.

Läs hela inlägget »
Intevallträning är en effektiv träningsform för att snabbt förbättra konditionen. Ett pass i veckan är lagom då träningen är ganska tuff både för kroppen och huvudet. Intevallträning är en effektiv träningsform för att snabbt förbättra konditionen. Ett pass i veckan är lagom då träningen är ganska tuff både för kroppen och huvudet.

 
Linköpings Runners team möttes i kvällssolen för ett intervall-/och teknikträningspass. Det var många nya medlemmar som kom, så kul!

Vi körde 3 set med 3 löpskolningsövningar i varje, Högintenstiv träning med snabba intervaller emellan varje set - ca 200 meter och i lätt uppförsbacke. Tufft och utmanade pass som skapade glada miner och gav mersmak:-) Vi fick både styrka, teknik och träning för hjärtat i ett och samma pass Alla gjorde en mycket fin insats och bjöd på en otrolig värme och öppenhet. Jag kan inte nog förmedla vikten av att B.A.B.Y. s tjejer ska våga tro på sig själva, inte jämföra sig med andra, alltid känna trygghet i att jobba utifrån egen förmåga. Självklart peppar vi varandra för att få chansen att bli ännu mer av oss själva.

Läs hela inlägget »